آدرس سایت رسمی پایگاه خبری البرز گلستان

 

برای دیدن سایت رسمی و آخرین اخبار جهان و ایران و استانها به این آدرس مراجعه فرمایید                           

تقویت راهداری دراستان تضمین سلامت شهروندانی است که از مسیرهای عبوری استان تردد می‌کنند

البرز گلستان/ مهندس صادق علی‌مقدم  اظهار داشت: ۵ میلیارد تومان از کل این میزان به صورت تملک دارایی سرمایه‌ای و مبلغ ۱۰۰میلیارد تومان نیز به شکل تسهیلات بانکی برای جبران خسارت کشاورزان استان اختصاص یافته است.

وی  خاطرنشان کرد: انتظار می‌رود که با توجه به پیگیری‌هایی که انجام می‌شود این اعتبار هر چه سریع‌تر به استان تزریق شود تا بخشی از مشکلات استان در این بخش کاهش یابد.

مقدم ‌‌با اشاره به وجود کاهنده‌های سرعت در سطح معابر استان افزود: برخی از سرعت‌گیرها در مسیرهای عبوری استان در افزایش ترافیک و ایجاد شرایط بحرانی نقش‌آفرینی می‌کنند. پیشنهاد می‌کنیم که چنین رویه‌ای در استان بازنگری شود و کاهنده‌های سرعت در مسیرهای عبوری استان اصلاح شوند.

دبیر شورای هماهنگی مدیریت بحران استان گلستان با اشاره به توسعه راه‌های استان در سال‌های اخیر ابراز کرد: اگر چه جاده‌ها تغییرات بسیاری کرده اما اعتبارات برای تداوم این شرایط و نگهداری آن چندان نیست و در این شرایط باید بخش‌های آسیب‌پذیر را شناسایی کرده تا بتوانیم با اعتبارات موجود بیشترین کار را انجام دهیم.

مقدم ادامه داد: ناوگان حمل و نقل در استان به ویژه در حوزه راهداری نیازمند بازسازی و تقویت است تا بتوان در شرایط سخت جوی و ترافیکی خدمات بیشتر و سریع‌تری به شهروندان ارائه کرد.

وی با اشاره به وجود پدیده‌های متنوع طبیعی در گلستان تصریح کرد: در ماه‌های گذشته و اخیر پدیده‌هایی همچون سیل، سرما و کولاک، حریق منابع طبیعی و حتی زلزله راتجربه کردیم که همین موضوع نشان می‌دهد گلستان در شرایط متفاوتی به نسبت بسیاری از مناطق کشور قرار دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استان گلستان با تبریک هفته حمل و نقل و راهداری به تمامی راهداران و رانندگان استان ابراز کرد: بی‌تردید.

مقدم اظهار کرد: با توجه به در پیش بودن فصل سرما و تلاش راهداران در بازگشایی مسیرها، باید این مجموعه بیشتر از گذشته مورد توجه و حمایت قرار گیرد.

وی با اشاره به موقعیت جغرافیایی و آب و هوایی استان گلستان افزود: خوشبختانه راه و شهرسازی استان با تلاش شبانه‌روزی پرسنل ایثارگر راهداری امسال نیز مانند هر سال با برنامه‌ریزی‌های انجام شده آمادگی لازم را برای مدیریت و اجرای طرح راهداری زمستانه دارد.

مقدم تصریح کرد: با توجه به جدایی بخش راهداری از راه و شهرسازی، انتظار می‌رود، این بخش بیش از گذشته در شریان‌های ارتباطی استان کوشا، پویا و تاثیرگذارباشد.

وی با اشاره به زمستان پیش‌رو و لزوم آمادگی همه دستگاه‌های برای مدیریت شرایط و حوادث احتمالی جوی یادآور شد: تعامل هرچه بیشتر بین دستگاه‌های امداد و نجات و عملیاتی بهترین راهکار برای مواجهه با شرایط احتمالی است.

یاد یاران آشنا/خاطرات رزمندگان گمنام سال ۱۳۵۹استان گلستان ( قسمت دوّم)

بیان حضور رزمندگان در آغازین روزهای جنگ هنوز وصف نشدنی می باشد افرادی که بدون هیچ چشم داشتی و فقط برای دفاع از نظام اسلامی و میهن خود گاهی به صورت فردی خودشان را به نقاط مرزی می رساند تا با نثار جان خود در دفاع از دستاوردهای انقلاب اسلامی شهید شوند و این گروه یکی از همان گروهای بود که وارد این کارزار با دشمن در اوئل جنگ شد.تا کشور ایران پاینده باشد.

این قسمت ستون پنجم توپ خمسه خمسه – سربازان منقضی ۵۶

البرز گلستان/۲۱آذر ۵۹ امروز صبح زود از خواب بیدار شدیم و بعد از نماز و صبحانه فرمانده گروه اعلام کرد: قرار است مدت یک هفته در پایگاه گلف بمانیم و آموزش سلاحهای سنگین ببینیم مانند تفنگ ۱۰۶ میلیمتری ضد تانگ و موشک اندازبازوکا و موشک انداز تاو آموزش ببینیم  ضمن آنکه با توجه به حضورستون پنجم در آن منطقه زیاد بود برای ضربه زدن به نیروهای رزمنده مقرر شد که شبها هم چند تن از دوستان نگهبانی نیزداشته باشند.

مردم تازه راه افتادند و غالباّغذاهای بسته بندی از سراسر کشور می رسید و رزمندگان نیز در اون ایام از این غذاهانیز استفاده می کردند.

در این مدت آموزش یک هفته ای بعضی از این روزها با توجه به اینکه اهوازنیز هم از سوی دشمن بعثی و هم از سوی ستون پنجم(۱) دائما زیر فشار بوده است و دوستان رزمنده ش در مراسم نماز جمعه اهواز نیز شرکت کردند.

نظم و انظباط عامل پیروزی

در اوائل  مسئولین آموزش نظم و نظافت می دادند و می گفتند: اگر در پایگاه نظم داشته باشید در جبهه نامنظم باشید  مسلما باعث شکست شما می شود.(بیان این مسائل در آن ایام که هنوز رزمندگان ما آشنایی کامل با مسائل نظم و انظباط نظامی نداشتند خودش به نوعی از آموزش های مهم بوده است).

۲۲آذر ۵۹امروز نیز به آموزش سلاحهای سنگین گذشت و عده ای از بچه ها به شهر رفتند تا خبر سلامتی خود را به خانواد ههای خود برسانند ( در آن موقعیت با توجه به هجوم رزمندگان جهت حضور در جبهه اهواز شهری غیر عادی بود و غالبا شهر پر بود از بچه ها ی رزمنده که یکی از مکانهای همیشه شلوغ و  وقت گیر دکه های مخابرات بود که گاهی اوقات زیادی باید برای یک تماس تلفنی در صف انتظار بود).

در این روزدر شهر اهواز عده ای از بچه های منقضی۵۶ منطقه خودمان را دیدیم(۲) بقول یکی از فرماندهان ( حضور سربازان منقضی سال ۵۶ از افتخارات نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران در جنگ تحمیلی بود)

سربازان منقضی۵۶ در پادگان دغاغله اهواز مستقر بودند و ما به همراه آنان به پادگانشان رفتیم ودر آنجا حسابی از بچه ها پذیرایی کردند هر چند در همان زمان ستون پنجم دشمن چند خمپاره زده بود و همچنان از دور نیز صدای توپ و تانگ می آمد.با سربازان خداحافظی کردیم و دوباره وارد اهواز شده بودیم و در همان زمان دشمن با توپهای خمسه خمسه (۳) به شهر اهواز زد و ۵نفر نیز در همان زمان شهید شدند.

ضمن آنکه در همین روز یکی از بچه های سپاه توسط نیروی دشمن در اهواز ترور شد و همزمان ۵تن از جاسوسان مزدور که عامل شهادت هموطنان شده بودند به دار مجازت آویزان شدند.

زمانی که به پایگاه گلف رسیدیم ناگهان یک میگ عراقی به پایگاه حمله کرد و همزمان آتشبارههای هوایی  آنان  مورد حمله قرار دادند که موجب فراری شدن آنان شد. و در پایان شب موقع نگهبانی ما شد و در پست های خود مستقر شدیم تا مورد حمله دشمنان و ستون پنجم واقع نشویم.

۱-اصطلاح ستون پنجم:(ستون پنجم دشمن در طول جنگ تحمیلی به مزدوران خود فروخته  داخلی که به عنوان نیروهای نفوذی دشمن عمل می‎کردند و در تخریب روحیه مردم و رزمندگان اسلام نقش اساسی را داشتند، اطلاق می‎شد.. اما در این اینجا اشارت به افرادی است که دانسته و ندانسته و گاه از روی جهل کاری می‌کنند که به ضرر گروه خودی است و به قولی گل به خودی محسوب می‌شود و ضرر بزرگی را بر روند کار گروهی وارد می‌کند)

۲-توضییح سربازان منقضی ۵۶ (در سال ۱۳۵۹ که رژیم بعثی عراق با تمام قوا به خاک مقدس جمهوری اسلامی ایران حمله کرد، بخش های مختلفی از نیروهای مسلح آمادگی لازم را برای مقابله با دشمن تا بن دندان مسلح نداشتند، لذا بنابر فرمایش رهبر بزرگ انقلاب که باید جبهه را پر کنیم مسئولین وقت نیروهای مسلح سربازان منقضی به خدمت سال ۵۶ را طی فراخوانی به جبهه ها فراخواندند و آنها نیز وارد عمل شدند و به ندای رهبر فرزانه خود لبیک گفته و وارد جبهه های نبرد حق علیه باطل شدند)

۳-توپ خمسه خمسه(در آن دوران از آن‌جایی که آتشبارهای توپخانه عراق به صورت پنج تایی شلیک می‌کردند،بین عراقی ها به «خمسه خمسه» معروف شده بودند)

علی اصغر نیک نیامدیر کل تامین اجتماعی گلستان ر لزوم آشنایی بیشتر دانش آموزان با مفاهیم بیمه وتامین ا

علی اصغر نیک نیامدیر کل تامین اجتماعی گلستان در بازدید گروهی از دانش آموزان از آن اداره کل و شعب تامین اجتماعی استان بر لزوم آشنایی بیشتر دانش آموزان با مفاهیم بیمه وتامین اجتماعی تاکید کرد.

البرز گلستان/علی اصغر نیک نیا مدیر کل تامین اجتماعی گلستانکه از شیراز نظاره گر این بازدید بود با مشارکت خود به صورت ویدیویی گفت: برای آشنایی بیشتر دانش آموزان با بزرگترین سازمان بیمه گر کشور، اهداف و نقش تامین اجتماعی در جامعه و توسعه پایدار آن و بسط بیشتر فرهنگ بیمه ضروری است که مبحث بیمه به ویژه بیمه تامین اجتماعی در کتاب های درسی از جمله علوم اجتماعی گنجانده شود.

وی افزود: با توجه به مصوبه و تاکید ویژه هیات مدیره سازمان تامین اجتماعی در خصوص ضرورت ارتقای دانش و فرهنگ بیمه های اجتماعی و ترویج مفاهیم بیمه و تامین اجتماعی در برنامه های درسی مقاطع مختلف آموزش و پرورش، معاونت فرهنگی و اجتماعی این سازمان مقدمات لازم را برای اجرایی شدن این طرح در برنامه های درسی دانش آموزان فراهم کرده است.

وی با اشاره به اجرایی شدن طرح بازدید دانش آموزان از شعب تامین اجتماعی در سراسر کشور اظهار کرد: بازدید دانش آموزان از شعب تامین اجتماعی نیز جهت آشنایی آنان با این سازمان و توسعه فرهنگ بیمه ای در جامعه نقش مهمی دارد و آنان با حضور در شعب تابعه با مفاهیم ومصادیق بیمه وتامین اجتماعی ونقش آن درجامعه وبرقراری امنیت روانی وآرامش خاطر جامعه هدف این سازمان آشنا می شوند.

وی خاطرنشان کرد: حرکت در جهت نهادینه کردن فرهنگ بیمه و آشنایی بیشتر جامعه با تامین اجتماعی از اولویت های این اداره کل می باشد و برای اثربخشی بیشتر تمرکز بر قشر دانش آموزی و دانشجویی را مورد هدف قرار داده است.

نیک نیا با بیان اینکه یکی از ابزارهای مهم توسعه یافتگی هر کشوری را با توسعه تامین اجتماعی آن جامعه می سنجند عنوان کرد:  آشنایی هر چه بیشتر کودکان و جوانان با مفاهیم بیمه، نقش آن در رفاه عمومی جامعه و تامین آتیه آنان باعث افزایش آگاهی عمومی، بسط بیشتر فرهنگ بیمه در جامعه و انتخاب آگاهانه نوع زندگی و تضمین آینده افراد می شود.

گفتنی است، شفاف سازی مفاهیم ومعانی بیمه واهمیت آن، معرفی سازمان به عنوان بزرگترین وگسترده ترین سازمان بیمه گر در کشور، معرفی خدمات کوتاه مدت و بلندمدت سازمان و نحوه ارائه آنها، استفاده از خدمات پزشکی با دفترچه درمانی، نوع و نحوه جذب و مصرف منابع از جمله مباحث مطروحه در بازدید دانش آموزان از تامین اجتماعی گلستان بود.

دکترنورقلی پور نماینده مردم غرب گلستان در مجلس :شرکت های دولتی بار مالی فراوان بر دوش دولت گذاشته ان

دکترنورقلی پور نماینده مردم غرب گلستان در مجلس شورای اسلامی:شرکت های دولتی بار مالی فراوان بر دوش دولت گذاشته اند/ ضرورت کاهش بودجه شرکت های دولتی در سال ۹۶

سرویس اقتصادی

البرز گلستان/عضوکمیسیون صنایع و معادن مجلس،گفت:به دلیل حجم و گستردگی دولت و شرکت های تابعه ی آن ،دولت بخشی از بودجه های عمرانی را می بلعد تا بتواند بودجه های بخش جاری را پوشش دهد.

رامین نورقلی پور درگفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت،با بیان اینکه سهم بودجه جاری سالیانه در لوایح بودجه درحال افزایش است،گفت:متاسفانه در بودجه ۹۶ نیز بودجه جاری حدود ۱۰ برابر بودجه عمرانی است و سالانه حجم آن بیش از پیش افزایش می یابد.

نماینده مردم کردکوی،بندر ترکمن،بندرگز و گمیشان در مجلس شورای اسلامی با اشاره به اینکه عملیاتی نکردن اصل ۴۴ و عدم واگذاری مناسب شرکت های دولتی بار مالی فراوان بر دوش دولت گذاشته است،افزود:شرکت هایی که تاکنون واگذار شده با مشکلات عدیده رو به رو هستند و علی رغم این مشکلات،حجم شرکتهای دولتی ازطریق جذب نیرو و افزایش بوروکراسی های اداری بیشتر می شود و در مجلس با ایجاد سازوکاری مشخص باید سهم شرکت های دولتی را کاهش داد.

شرکت های دولتی بخش زیادی از بودجه کشور را می بلعند

نورقلی پور با بیان اینکه شرکتهای دولتی بخش زیادی از بودجه کشور را می بلعند، ادامه داد: علیرغم اینکه یک دهم بودجه کشور به بودجه های عمرانی اختصاص می یابد،به دلیل حجم و گستردگی دولت و شرکت های تابعه ی آن بازهم دولت بخشی از بودجه های عمرانی را می بلعد تا بتوان بودجه های بخش جاری را پوشش داد.

وی با اشاره به اینکه راه حل مجلس برای کوچک سازی براساس منویات مقام معظم رهبری اجرای اصل ۴۴ بوده است،یادآور شد:تاکنون این قانون به خوبی اجرا نشده و در زمان بررسی بودجه ۹۶ سعی می شود که کاهش بودجه شرکتهای دولتی و واگذاری شرکت های مذکور به بخش دولتی مدنظر قرار گیرد.

دیدگاه انقلابی و جدیدی برای کاهش بودجه جاری باید به کشور تزریق شود

عضوکمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی بابیان اینکه کمیسیون ویژه حمایت از تولید ملی و اجرای اصل ۴۴ به روند خصوصی سازی و واگذاری شرکتهای دولتی برای کاهش سهم آنها در بودجه کمک می کند،تصریح کرد:باید دیدگاههای انقلابی و جدیدی برای کاهش بودجه جاری به کشور تزریق شود،تا به تبع آن سهم بودجه های عمرانی افزایش یافته و آسیب های ناشی از میزان بالا بودن بودجه های جاری کاهش یابد./

یاد یاران آشنا/خاطرات رزمندگان گمنام سال ۱۳۵۹استان گلستان ( قسمت اوّل)

البرز گلستان/مقدمه /زمانی در سال ۵۹ دشمن بعثی به دستور اربابان خود به خاک ایران حمله کرد کمتر کسی در این خاک بوده است که حس وطن دوستی و دفاع از انقلاب و شهدای آن تعصب نداشته بود.

چو یاری نیست مرا همدرد بهتر که از یاد یاران آشنا خاموش باشم

و این گروه نیز از افرادی بودند با صدای اولین تیر دشمن پس از طی مراحل آموزشی سریعابرای نبرد بسوی دشمنان این مرز حرکت کردند تا دشمن نتواند خواب را از چشم ایرانیان بگیرد لذا قسمتهای از حضور این رزمندگان  که در آن موقع نه مکان و نه زبان و زمان مهم بودو نه کرد و لر و بلوچ  و مازندرانی و اصفهانی و گیلگ و…بلکه همه با هم در مناطق جنگی در کنار هم گرد آمدیم تا از این آب و خاک  و به فرمان امام خمینی حفاظت کنیم و این قسمتی از خاطرات رزمندگان گمنام استان مازندران و گلستان سالهای آتش و خون و نه چندان دور بود.

حضور رزمندگان شمالی در سپاه بابل

البرز گلستان/خاطرات رزمنده گمنام( قسمت اوّلیاد یاران آشنا)  زمانی که آموزش اولیه در پادگان گهر باران ساری تمام شد به ما اعلام کردند که روز ۱۵آذر ۵۹ باید برای picture-049عزیمت به جنگ  آماده باشیم مقصد اولیه هم سپاه بابل بوده که رزمندگان استان مازندران ( و گلستان) در آنجا باید تجمع کنند . بعد از چند ساعت که در سپاه بابل بودیم  دوستان زیادی را پیدا کردیم کسانی که هر کدام یک کتاب خاطرات می باشند.

حرکت به سوی پادگان امام حسن(ع) تهران

ساعت ۵ونیم غرب به سمت پادگان امام حسن(ع) تهران حرکت کردیم . و شب به پادگان رسیدیم در آنجا رزمندگان از سراسر کشور جمع شده بودند و آنقدر رزمنده جمع شده بودند که مدیران پادگان برای سازماندهی مانده بودند.

در روز هجدهم گروهی از بچه های رزمنده از آنجا به سمت منطقه جنگی غرب اعزام شدند.

و بالاخره نوبت ما شد و مسئولان تصمیم گرفتند که گروه ما را به جنوب اعزام کنند  وسیله حرکت نیز قطار اعلام شددر روز نوزدهم پس از رسیدن به راه آهن ساعت ۴ونیم غروب قطار به سمت اهواز حرکت کرد . شب در قم نماز خواندیم و قطار به راه خودش ادامه داد در روز بیستم قطار به منطقه ای به نام مازو رسیدیم ونماز صبح را در آنجا رزمندگان خواندند جون صبحانه نبود رزمندگان با سیب و پرتقالی که از قبل مانده بود صبحانه خوردند.

رسیدن به اندیمشک

و از جاهای مختلفی گذر کردیم تا به اندیمشک رسیدیم که در آنجا دوباره قطار ما را عوض کردند .

بعدا متوجه شدیم علت تغییر قطار  در اندیمشک حضور چند نفر ستون پنجم دشمن بود که آنان را با سلاح دستگیر کرده بودند

در راه به طرف اهوازکم کم بوی  باروت وجنگ به مشام می رسید  و در بین راه برادران ارتشی و سپاهی در داخل سنگرها بودند و بعضی ها نیز پشت سلاحهای هوایی و سنگین مستقر بودند.

در بین راه به جایی رسیدیم که قطاری بر اثر اطلاع ستون پنجم مورد حمله و.اقع شده بود و بیشتر خانه های مسکونی در آن منطقه خراب picture-076شده بود .

در راه حرکت به روستاهای رسیدیم که فقر از آن می بارید و بر اثر حملات هوائی دشمن بعثی خیلی از زندگی مردم در آنجا ویران شده بودیم هنگامی که قطار در منطقه ای دیگر ایستاد و ما برای لحظه ای پیاده شده بودیم بچه های خردسال اطراف رزمندگان را گرفته بودند و تقاضای غذا می کردند و در آنجا برادران رزمنده هر چه همراه خود خوردنی داشتند به آن بچه هادادند. و من هم یک بسته شکلاتی به همراه داشتم که آنرا نیز به آن بچه ها فقیر دادیم.و در آنجا بچه ها با گرفتن شکلات آنچنان خوشحال شده بودند که شعار می داند نابود باد صدام یزید.

و بالاخره ساعت۵و نیم غروب به اهواز رسیدیم و آنجا به پایگاه گلف که بعدا به نام منتظران شهادت نامگذاری شده بودرسیدیم .( ادامه دارد)

picture-049

سپاه بابل ۱۵آذر ۵۹ مجتمع رزمندگان و لحظه خداحافظی رزمندگان

picture-068

محوطه سپاه بابل قبل از عزیمت و عکس یادگاری

picture-076

مینی بوس حامل رزمندگان غروب ۱۵آذر ۵۹ به سمت پادگان امام حسن (ع) یاد شهدای این جمع شهید علی میاندره شهید علی پاسندی شهید محمد علی حجازی و ابوالقاسم شهریاری بخیر

 

مدیر عامل گاز گلستان خواستار صرفه جویی در مصرف گاز منازل و ادارات شد

البرز گلستان/مهندس جمال لیوانی مدیر عامل گاز گلستان در یکبار دیگر از مشترکین و همشیریان استان گلستانخواستار صرفه جویی در مصرف گاز منازل و ادارات شد و همچنین خواستار رعایت نکات ایمنی توسط شهروندان شد.

وی از مشترکین خواستار تنظیم هوای داخل اتاق  و حداکثر حداستانداردبین ۱۸الی ۲۱ سانتیگراد می باشد.

مهندس لیوانی ازمشترکین خواستار نهایت رعایت نکات ایمنی شد

افزایش پرواز به مقصد عتبات عالیات از فرودگاه گرگان ۲دی

پروازهای فرودگاه گرگان به مقصد عتبات عالیات(نجف اشرف) افزایش یافت.

البرز گلستان/به گزارش روابط عمومی فرودگاه گرگان، رامین آذری مدیرکل فرودگاههای استان گلستان ضمن اعلام این خبر گفت : پرواز گرگان-نجف توسط شرکت هواپیمایی زاگرس روزهای یکشنبه هر هفته انجام می شد که با اضافه شدن یک پرواز در روز پنج شنبه  دوم دی ماه  تعداد پروازهای این مسیر به دو پرواز در هفته افزایش یافت.

آذری مدیر کل  فرودگاه های استان گلستان با بیان این نکته که  فرودگاه گرگان با دارابودن امکانات و تجهیزات لازم فرودگاهی این آمادگی را برای افزایش دیگر پروازها به نقاط مختلف کشور را دارد در دستور کار قرار گرفته و به زودی شاهد افزایش پروازها به دیگر نقاط کشور خواهیم بود.

آذری افزود : اولین پرواز روز پنج شنبه دوم دی ماه فرودگاه گرگان را به مقصد عتبات عالیات ترک خواهد کرد و در صورت استقبال مردم از این پرواز ادامه خواهد یافت.

عضوخانواده درقبال نگهداری سالمند خانواده ازبهزیستی کمک هزینه دریافت می کنند

البرز گلستان/به گزارش روابط عمومی بهزیستی استان دکتر غفاری مدیرکل بهزیستی استان  درمراسمی بمنظور آشنایی با عملکرد مرکز توانبخشی ، مراقبتی و نگهداری شبانه روزی سالمندان «مهر»گنبد ، ازقسمتهای مختلف این مرکز شبانه روزی دیدن کرد و ضمن دیدار با پرسنل وسالمندان تحت پوشش این مرکز ،از نزدیک با شرایط کنونی آن آشنا شد.

مدیرکل بهزیستی استان بابیان اینکه بیش از۱۳۷ هزار نفر ازجمعیت استان راسالمندان تشکیل می دهند افزود: نزدیک به ۸۰۰نفرازاین عزیزان تحت پوشش مراکز شبانه روزی ،روزانه وویزیت درمنزل هستند.

دکتر غفاری گفت: ازاین تعداد ۴۵۰ نفر در۹ مرکز توانبخشی ومراقبتی روزانه سالمندان ،۱۶۰نفر نیز در۲ مرکز توانبخشی شبانه روزی سالمندان (یک مرکز درگرگان ویک مرکز در گنبد)و ۶۰ سالمند نیز در۲ مرکز توانبخشی ویزیت درمنزل تحت پوشش سازمان بهزیستی قراردارند.

وی خاطرنشان ساخت: مرکز توانبخشی،مراقبتی ونگهداری شبانه روزی سالمندان «مهر»گنبد با ظرفیت ۱۵۰ نفر که در حال حاضر ۹۰ سالمند را ساماندهی می کند بزرگترین مرکز سالمندان استان گلستان است که ۳۲ نفرازسالمندان این مرکز خانم و مابقی آقا هستند.

ایشان یادآور شد: دراین مراکز خدمات مراقبتی ، توانبخشی شامل خدمات پزشکی ،فیزیوتراپی ،کاردرمانی ،گفتاردرمانی باهدف ارتقاءکیفیت زندگی سالمندان وتوانمندسازی این عزیزان در تمام ساعات شبانه روزارائه می شود .

دکتر غفاری بااشاره به سیاست سازمان بهزیستی که به جای توسعه مراکز شبانه روزی(خانه سالمندان) با تقویت خانواده محوری، ارائه خدمات به سالمندان در منزل بایدانجام شودافزود: اجرای طرح ‘مراقبین در منزل’ به منظور کمک به خانواده ها برای نگهداری از سالمندان در محیط منزل ازجمله برنامه های بهزیستی دراین زمینه می باشد.

مدیرکل بهزیستی گلستان خاطرنشان کرد: در رویکردی جدید،سازمان بهزیستی بمنظور ارتقاء کیفیت زندگی جامعه هدف خود، حمایت اجتماعی و اقتصادی خانواده، افزایش سطح آگاهی و کمک هزینه مراقبت، طرح «ارائه خدمات مراقبتی و توانبخشی در منزل توسط اعضاء خانواده» را اجرا خواهد نمود.

وی افزود:در این طرح که رضایتمندی خانواده ها و کاهش هزینه ها را به دنبال دارد، یکی از اعضای خانواده به عنوان مراقب شبانه روزی انتخاب می شود و در ازای ارایه اقدامات توانبخشی به سالمند از کمک هزینه بهزیستی بهره مند می شوند.

ایشان،اجرای طرح cbrدرمناطق روستایی وحاشیه نشین، ارائه کارت منزلت به سالمندان به منظور بهره‌مندی از اماکن تفریحی، آموزشی و… و پیگیری جدی مناسب سازی اماکن را از دیگر اقدامات این سازمان برای سالمندان عنوان کرد.

طرح مشارکت مردمی جنگلانه و بذرکاری ۵۰ هزار بذر جنگلی در عرصه های استان گلستان

البرز گلستان/طرح مشارکت مردمی جنگلانه و بذرکاری ۵۰ هزار بذر جنگلی در عرصه های استان گلستان  با حضور مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان، مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری گرگان، معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش گلستان، معاونین و کارکنان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری و دانش آموزان دبیرستان متوسطه اول نمونه رحمتی در پارک جنگلی النگدره گرگان برگزار شد.

در ابتدای این مراسم، مهندس ابوطالب قزل سفلو با گرامیداشت هفته وحدت و گرامیداشت ۴ هزار شهید استان گلستان با تاکید بر اینکه آموزش های منابع طبیعی و محیط زیستی باید در سیستم آموزشی از جایگاه ویژه ای برخوردار باشد، اظهار کرد: باید جدای آموزش های تئوری از همان ابتدا مهارت های زندگی را نیز به دانش آموزان آموخت.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان افزود: به استناد استانداردهای یونسکو امروزه سواد فقط خواندن و نوشتن نیست و افراد باید دارای مشخصه هایی مثل افزایش مهارت زندگی و آشنایی با منابع طبیعی و محیط زیست نیز داشته باشند.

مهندس قزل سفلو ادامه داد: میزان اطلاعات و نحوه برخورد با طبیعت و مهارت های زندگی جزء مشخصه های فرد باسواد به حساب می آید.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری در ادامه یادآور شد: به یاد داشته باشیم اگر امروزه برخی کشورها توفیقی در زمینه منابع طبیعی و محیط زیست دارند، جزء از مسیر آموزش و فرهنگ سازی افکار عمومی شکل نگرفته است.

وی تصریح کرد: برای درک بهتر دانش آموزان نسبت به فرآیند تجدید حیات، کاشت و رشد نهال های جنگلی و با هدف استفاده از ظرفیت های مردمی اقدام به اجرای طرح جنگلانه در سطح استان شده است و باید این اقدام های فرهنگی و ترویجی با همکاری آموزش و پرورش در جامعه نهادینه شود.

در ادامه این مراسم، حجت الاسلام جهانشاهی مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان نیز به تاثیرات منابع طبیعی در زندگی انسان ها و اهمیت این حوزه در آیات قرآنی اشاره کرد و ادامه داد: همه ما باید معرفت و بندگی به خداوند داشته باشیم و به آثار خداوند احترام بگذاریم.

در ادامه این مراسم، مدیرعامل سازمان پارک ها و فضای سبز شهرداری گرگان اظهار کرد: وجود پارک جنگلی النگدره در نزدیکی شهر گرگان در ایران بی نظیر است.

 مهندس یحیی ستوده نیا با بیان اینکه هزینه سالیانه نگهداری این پارک جنگلی بین ۷۰۰ تا ۸۰۰میلیون تومان است، افزود: همه ما باید در نگهداری این پارک جنگلی کوشا باشیم.

وی ادامه داد: به دستور شهردار گرگان و مساعدت اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری گلستان شروع ساخت جاده سلامت در پارک جنگلی النگدره به مسافت ۱۲۰۰ متر با برآورد هزینه ۴۰۰ میلیون تومان آغاز شده است و در تلاش هستیم تا پایان سال ۱۳۹۵ به بهره برداری برسد.

مهندس ستوده نیا ادامه داد: هرساله عملیات بذرکاری و کاشت نهال را جهت احیای پوشش گیاهی در پارک جنگلی النگدره انجام می دهیم و در نظر داریم ۶۰اصله درخت بالای ۱۰ سال را به روش روت بال به این پارک انتقال دهیم.

در ادامه مراسم دانش آموزان دبیرستان متوسطه اول نمونه رحمتی با راهنمایی کارکنان اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گلستان به کاشت بذرهای جنگلی که در اختیارشان بود پرداختند

 

آغازدومین دوره لیگ فوتبال کارکنان ادارات استان گلستان

البرز گلستان/دکترطیبی مدیرکل ورزش و جوانان گلستان درباره برگزاری دومین دوره لیگ فوتبال کارکنان ادارات استان گلستان اظهارکرد: مکاتبه اولیه به تمام ادارات استان انجام شده و تاکنون ۱۴ اداره اعلام آمادگی کرده اند.

دکترطیبی افزود: به محض آنکه ثبت نام ادارات به تعداد مورد نظر رسید جدول نهایی می شود و سپس جلسات هماهنگی و قرعه کشی انجام خواهد شد.

وی درباره تعداد تیم های شرکت کننده در این دوره بیان کرد: هدف اصلی ما استقبال ادارات است و محدودیتی در این زمینه نداریم و هرچه تعداد ادارات بیشتری شرکت کنند به هدف خود نزدیک تر می شویم.

وی خاطرنشان کرد: روال امسال مشابه سال گذشته است با این تفاوت که تلاش می کنیم مشکلات و معایب را به حداقل برسانیم.

مدیرکل ورزش و جوانان گلستان درباره حضور تیم رسانه ورزش برای دومین سال گفت: حق مسلم خبرنگاران ورزشی است که در این مسابقات شرکت کنند زیرا خدمات گسترده ای به ورزش ارائه می کنند.

طیبی درباره زمان آغاز این مسابقات اظهار کرد: احتمالاً در ایام دهه فجر امسال مسابقات را آغاز خواهیم کرد.

لازم به ذکر است، نخستین دوره مسابقات لیگ فوتبال کارکنان مرد ادارات استان گلستان سال ۹۵ – ۹۴ با شرکت ۲۲ تیم برگزار شد و در پایان تیم های «شهرداری گرگان»، «اداره کل زندان ها» و «رسانه ورزش» استان اول تا سوم شدند.

دکتر کلثوم غفاری مدیر کل بانوان و خانواده استانداری گلستان

دکترکلثوم غفاری مدیر کل بانوان وخانواده استانداری گلستان درراستای کنگره 4000شهید از برگزاری یادواره ۱۳شهید زن،جشنواره های بومی،محلی، ورزشی،غذا وهمایش اسوه های صبر خبرداد

دکتر کلثوم غفاری مدیر کل بانوان و خانواده استانداری گلستان امروز در نشستی با اصحاب رسانه در باره برنامه بانوان ذیل اولین کمیته ۴۰۰۰شهید گفت : در این کمیته ۹۱برنامه با ۲۰عنوان تعریف شده است.

وی افزود: بخشی از این برنامه ها در سال ۹۴ عملیاتی شدو بخشی مقرر شد امسال انجام شود

مدیر کل بانوان و خانواده استانداری گلستان از برنامه های شاخص استانی در سال ۹۴ گفت : برگزاری یادواره ۱۳شهید زن با بیش از ۳هزار مدعو و انجام جشنواره های بومی و محلی و ورزشی و غذا و همایش اسوه های صبر انجام شد.

وی همچنین از برگزاری همایش شعر با عنوان شعر کهکشانی بر خاک در ۱۹آبان در سالن دانشگاه آزاد اسلامی گرگان خبرداد.

دکتر غفاری در این مورد اظهار کرد: از بین ۱۰۰اثر رسیده به نیت ۱۳ شهید زن استان به ۱۳ نفر از منتخبین در این مراسم جوائزی اهدا می گردد.

وی افزود: در حاشیه این همایش نمایشگاهی از آثار و تصاویر و آنچه که یاد آور حماس دفاع مقدس می باشد برگزار می گردد.

مدیر کل بانوان سپس ضمن مخاطب قرار دادن اصحاب رسانه گفت : در اهمیت زنده نگه داشتن یادشهدا که می تواند در توسعه جامعه موثر باشد تلاش شما کمتر از رزمندگان دفاع مقدس نیست

دکتر غنیان معاون هماهنگ کننده مجمع خیرین سلامت کشوردر تجلیل از خیرین کلاله

دکتر غنیان معاون هماهنگ کننده مجمع خیرین سلامت کشور: حضور۷۰هزار نفری خیرین سلامت در کنار این نهاد مردمی

البرز گلستان/مراسم تجلیل از خیرین سلامت  شهرستان کلاله دراستان گلستان با حضور دکتر اسماعیل غنیان معاون هماهنگ کننده مجمع خیرین سلامت برگزار گردید.

این مراسم  که با حضور دکتر عمو زاد معاون پشتبانی دانشگاه علوم پزشکی و بزرگمهر مدیر عامل خیرین سلامت استان و فرمانداران شرق استان  و خیرین سلامت شهرستان کلاله برگزار گردید با دعوت برزگر فرماندار کلاله انجام گردید.

دکتر غنیان در این مراسم ضمن تجلیل از مقام و جایگاه خیرین سلامت در عرصه کمک به ساخت فضاهای فیزیکی و خانه های بهداشت و تجهیز بیمارستانها و حمایت بیماران مریض  آنان را کسانی نامید که با خدای خود معامله می کنند.

وی ضمن بیان اینکه در ۲۴۰ نقطه از ایران مجمع خیرین سلامت تاسیبس شد از حضور ۷۰هزارنفری خیرین سلامت در جهت کمک به این نهاد مردمی خبرداد.

وی همچنین از کمک ۴هزار میلیاردتومانی خیرین سلامت در این عرصه نام برد و امید داد که این مبلغ به ۱هزار میلیلرد تومان برسد.

معاون هماهنگ کننده مجمع خیرین سلامت کشور از حرکت ۱۰۰درصد مردمی در جهت جذب این منابع خبردادو اظهار کرد: در خیلی از استانها نقش خیرین بارز و روشن است و این اراده ما را برآن داشت که در کنار مردم باشیم.

وی از حضور مهم دانشگاههای علوم پزشکی به عنوان صاحب کار نام برد و اعلام کرد که دانشگاهها به نعهداتی که داده اند پای کار هستند .

دکتر غنیان سپس در باره سهم دولت در کنار خیرین سلامت بیان داشت : با توجه به توافقات بعمل آمده در پروژه های خیرین سلامت در صورت حضور ۵۰درصدی خیرین ۵۰درصد دیگر اعتبار توسطه وزارت بهداشت و درمان تامین می گردد.

وی از طرح بیمارستان کلاله بعنوان یکی از پروژه های مردمی نام برد که با همت فرماندار و مدیران مجمع خیرین شهرستان کلاله و همت بالای مردم شکل گرفته است.

 

دکتر هنروررییس مرکز بهداشت گلستان در کنفرانس روز ملی جمعیت:به زودی کلینیک تخصصی نازایی دزیانی در است

البرز گستان/دکتر هنروررییس مرکز بهداشت استان در کنفرانس خبری مشترک با دستگاههای مرتبط با مقوله جمعیت در استانداری گلستان در خصوص روز ملی جمعیت گفت: درحال حاضر تجهیزات مورد نیاز برای این کلینیک تخصصی نازایی درگلستان خریداری شده و تیم پزشکی مشغول طی‌کردن آموزش‌های لازم است و به زودی کلینیک تخصصی نازایی دزیانی در استان راه‌اندازی می‌شود.

دکتر محمدرضا هنرور تصریح کرد: از سیاست‌های ۱۴ گانه جمعیتی که از سوی رهبر معظم انقلاب اسلامی ابلاغ شده است، سه محور اجرایی آن به وزارت بهداشت محول شده است.

وی با اشاره به سه سیاست محوله به وزارت بهداشت ادامه داد: نخستین سیاست این وزارتخانه تلاش در راستای پویایی و بالندگی جمعیت است که بتوان به نرخ باروری بالای ۱/۲ درصدی دست یافت؛ بحث دوم نیز اختصاص تسهیلات مناسب برای مادران در دوران زایمان، شیردهی و درمان ناباروری است و سیاست سوم ارتقا امید به زندگی و تأمین تغذیه سالم و کاهش آسیب‌های اجتماعی در جامعه است.

معاون بهداشتی با بیان اینکه در راستای اجرای این سه محور اقداماتی در استان انجام شده است، گفت: یکی از مهمترین اقدامات انجام شده همکاری نزدیک با کارگروه تخصصی زنان است که یکی از رویکردهای آن شناسایی بانوان متأهل بدون فرزند یا تک فرزند است که برای آنها کلاس‌های آموزشی و مشاوره‌ای برگزار می‌شود.

وی تصریح کرد: ۵۵ هزار و ۲۷۲ خانم متأهل بدون فرزند یا تک‌فرزند در استان شناسایی شده است که حدود ۴۲ هزار و ۷۴۲ نفر تحت مشاوره و آموزش‌هایی چون نحوه برخورد با فرزند و تبعات تک‌فرزندی قرار گرفته‌اند تاکنون نیز ۳۰۳ کارگاه آموزشی برای مهارت زندگی و فرزندپروری ایجاد کرده‌ایم.

وی ادامه داد: ۲۵ تا ۳۵ درصد از جوانان تک‌فرزندی هستند و تغییر سبک زندگی و نگاه جوانان به زندگی در سال‌های اخیر موجب چنین اتفاقی شده است.

دکترهنرور بیان کرد: سال گذشته برای ۱۷ هزار و ۵۳۰ زوج در شرف ازدواج آموزش‌های لازم قبل از ازدواج برگزار شد و بسته‌های آموزشی نیز به آنها تحویل داده شد همچنین کلاس‌های ازدواج در مرکز استان با کمک بخش خصوص راه‌اندازی شده است.

وی با اشاره به اجرا شدن طرح صیانت در استان گفت: طرح صیانت با همکاری آیت‌الله عبدالهادی حسینی‌شاهرودی نماینده مردم استان گلستان در مجلس خبرگان رهبری برای نخستین‌بار در شهرستان علی‌آبادکتول آغاز شد که در قالب این طرح با کمک و همکاری چند دستگاه مربوط مسائل مربوط به حوزه زناشویی بررسی می‌شود.

وی افزود: ۷۹۱ زوج در سال ۹۳ و ۱۳۰۵ زوج در سال گذشته در علی‌‌آبادکتول مورد طرح صیانت قرار گرفتند.

وی ادامه داد: بقیه شهرستان‌های استان نیز در شرف راه‌اندازی این طرح هستند و با بررسی‌های مقطعی، مشخص شده است مشکلات زناشویی در میان افرادی که طرح صیانت را گذرانده‌اند به مراتب کمتر از دیگر زوجین است.

 

دکترهنرور یکی از مهمترین اولویت‌های دانشگاه علوم پزشکی استان در سال ۹۵ را افزایش باروری سالم عنوان کرد و گفت: از برنامه‌هایی که در ارتباط با باروری سالم در سال جدید در دست اجرا است بارداری‌های برنامه‌ریزی شده از طریق افزایش آگاهی و آموزش به عموم مردم است از طرفی بخشی از مشکلات زوجین بعد از ازدواج رخ می‌دهد که لازم است تحت مشاوره قرار بگیرند در همین راستا یکی از بحث‌هایی که درحال حاضر مشغول پیگیری آن هستیم راه‌اندازی کلینیک‌های رفع مشکلات جنسی برای زوجین است.

 

وی خاطرنشان کرد: طبق برآوردی که در کشور انجام شده است ۱۳ میلیون دختر و پسر در شرف ازدواج داریم، از طرفی سن ازدواج نیز در سال‌های اخیر روند افزایشی پیدا کرده است از این‌رو مسؤولان امر باید تدابیری برای افزایش ازدواج و کاهش سن ازدواج بیاندیشند.

اطلاعیه پذیرش تبلیغات در گروه اطلاع رسانی البرز گلستان

مدیران محترم نهادهای دولتی و غیر دولتی ، فعالان اقتصادی ، اصناف مختلف بازاری و … سلام

پایگاه اطلاع رسانی البرز گلستان با بیش از ۵ سال فعالیت رسمی و مستمر در عرصه رسانه ، اکنون به یکی از پرمخاطب ترین سایت های اطلاع رسانی استان گلستان  تبدیل شده است ، این پایگاه خبری میتواند پنجره ای باشد برای معرفی عملکرد و همچنین شناخت هرچه بیشتر مردم با فعالیت های اقتصادی و اجتماعی شما.

TopScript-19-

ازمزیت بالا بودن بازدید سایت، به شما این امکان را می دهد که با صرف هزینه ی ثابت و معمول، از بازدید بالاتر، دیده شدن بهتر، معرفی و بازخورد سریعتری نسبت به سایت های دیگر، بر خوردار شوید.

شما می توانید با توجه به آدرس پایین صحفه با ما ارتباط برقرار کنید.

دیدار نائب رئیس حانه مطبوعات گلستان با فرماندار گرگان

البرز گلستان/ به منظور هماهنگی و همکاری فی مابین با خانه مطبوعات استان،"محمدصالح افتخاری "نائب رییس خانه مطبوعات استان گلستان با "یحیی خاکی"فرماندار شهرستان گرگان دیدار و گفتگو کرد .

فرماندار گرگان با بیان اینکه رسانه‌ها برای ادامه فعالیت خود نیاز به حمایت‌های زیادی از جمله حمایت مالی دارند بیان داشت: متاسفانه می‌بینیم به دلیل مشکلات مالی، بسیاری از مطبوعات برای تامین هزینه‌های خود دست به دامان ادارات و آگهی‌های آنها می‌شوند.

وی افزود: عدم وجود آگهی‌های اقتصادی و بازرگانی و صنعتی باعث شده، مطبوعات ما نیازمند و وابسته به دستگاه‌های دولتی باشند.

خاکی برگزاری انتخابات خانه مطبوعات را گامی مثبت و مهم ارزیابی کرد و گفت: فعالیت خانه مطبوعات و خبرگزاری‌ها نقشی مهم در ساماندهی و بهبود وضعیت مطبوعات و خبرگزاری‌های استان دارد که گام‌های خوبی هم در این زمینه برداشته شده است.

وی بر لزوم ایجاد بانک اطلاعاتی خبرنگاران و رسانه‌های استان توسط خانه مطبوعات و خبرگزاری‌های استان تاکید کرد و گفت: با فراهم شدن این بانک اطلاعاتی تمام روابط عمومی‌های دستگاه‌های استان می‌توانند ارتباط بهتری با رسانه‌ها برقرار کنند و با این اقدام می‌توان بسیاری از مشکلات پیرامون این حوزه را برطرف کرد.

دکتر خاکی افزود: اعتقاد دارم خبرنگاران و اصحاب رسانه نقش بزرگی در اطلاع رسانی ،آگاه سازی و حساس سازی جامعه دارند .

 

مهندس قزلسفلو مدیر کل منابع طبیعی گلستان:افتتاح ده پروژه منابع طبیعی  دردهه فجربا اعتبار بالغ بر24می

افتتاح ده پروژه منابع طبیعی و آبخیزداری در دهه فجر سال 1394 با اعتبار بالغ بر24میلیارد ریال و بهره مندی 897خانوار

البرز گلستان/ مهندس قزلسفلو مدیر کل منابع طبیعی و ابخیز داری گلستان طی مصاحبه ای ضمن بیان برنامه های  منابع طبیعی استان  آخرین پروژه های افتتاحی دهه سال جاری را نیز بیان نمود .

وی در این گزارش اهم پروژه های افتتاحی را در سطح استان گلستان  اعلام کرد.:با اعتبار 24225000000ریال(دومیلیاردو422میلیون وپانصدهزارتومان) ، 5 پروژه آبخیزداری ، 3 پروژه مرتعی،      یک پروژه جنگل کاری ویک پروژه حفاظتی  در دهه فجر امسال افتتاح خواهند گردید که موجب بهره مندی 897 خانوار میشوند.

پروژه های آبخیزداری عبارتند از: احداث 5 سازه سنگی ملاتی-

1-     اوغان فارسیان واقع دراوغان گالیکش به حجم 2200مترمکعب با اعتبار مصوب 4335000000ریال که کار احداث آن از سال 93 آغاز گردیده وپس از بهره برداری 150 خانوار مستقیماً از آن بهره مند خواهند گردید .

2 - قویجق واقع قویجق کلاله به حجم 1500مترمکعب با اعتبار 1740000000ریال که آن نیز از سال 93 آغاز گردیده و پس از بهره برداری 60خانوار از آن بهر مند خواهند گردید.

3 - سیدمیران گرگان به حجم 1250مترمکعب با اعتبار 2500000000ریال که کار احداث آن از سال 93 آغاز گردیده و پس از اتمام آن نیز 80 خانوار از آن مستقیماً بهره مند خواهند گردید

4  سرمحله حوادثی واقع در سرمحله بندرگز به حجم 1000مترمکعب با اعتبار مصوب 2000000000ریال که کار احداث آن از سال 93 آغاز گردیده وپس از بهره برداری 100خانوار نیز از آن بهره مند خواهند گردید

5  تاویر  واقع درسیاه مرزکوه علی آباد به حجم2500مترمکعب با اعتبار مصوب5000000000ریال که کار احداث آن از سال 93 آغاز گردیده وپس از بهره برداری200 خانوار نیز از آن بهره مند خواهند گردید.

پروژه های مرتعی عبارتند از 3 پروژه بوته کاری آتریپلکس :

1-    پروژه بوته کاری مرتع (آتریپلکس) داشلی برون واقعا در داشلی برون گنبددر سطح 200 هکتار با اعتبار 3000000000ریال و بهره مندی 77 خانوار

2-    پروژه بوته کاری مرتع( آتریپلکس)قره قیر واقع در قره قیر آق قلا در سطح 83هکتار با اعتبار 500000000ریال و بهره مندی 30خانوار     

 

3-    پروزه بوته کاری مرتع (آتریپلکس) چایلی دره واقع در چایلی دره مراوه تپه ر سطح 275هکتار با اعتبار 3000000000ریال و بهره مندی 100خانوار

مهندس قزلسفو در باره پروژه جنگکاری  وپروژه نصب کمر بند حفاظتی اظهار داشت :پروژه جنگلکاری در سطح 50 هکتاردر کردکوی با اعتبار 1500000000ریال و بهره مندی 100خانوار انجام می شود ضمن آنکه    

پروژه نصب کمربند حفاظتی بنچ مارک در زیارت گرگان در سطح 6 کیلومتر با اعتبار 650000000ریال انجام می گردد.
 

ناگفته های از انقلاب اسلامی ۵۷دردیدار و گفتگوبا شیخ علی طیبی از روحانیون انقلابی و مبارزکردکوی

البرز گلستان/پیروزی انقلاب اسلامی پر می باشد از فراز و نشیب های تلخ و شیرین و رشادتها و شجاعتهای یاران روح اللله که اگر نبود این ایثارگریها هر گز چنین اتفاق عظیمی در سطح جهان بوجود نمی آمد .

همچنین بودند کسانی که شبانه در آن روزها وشبها نوار سخنرانی امام و اعلامیه های وی به دورترین روستاها  می بردند تا همه مردم سهمی در این انقلاب داشته باشند .و این افراد با چنان شبکه بندی به هم اتصال بودند که اگر اعلامیه از حضرت امام از نجف صادر می شد در کمترین فرصتهای زمانی به دورترین نقاط کشور می رسید.

وما وظیفمان ایجاب می کند که این فجر آفرینان را شناسائی و به نوعی صندوقچه اسرار آنان را از آن دوران بازگشایی کنیم تا بتوانیم نشنیده های انقلاب را باز خوانی کنیم  و بقول بزرگی اگر ما این فجر آفرینان را فراموش کنیم در اصل انقلاب را به فراموشی سپرده ایم .

یکی از این فجر آفرینان انقلاب اسلامی در شمال کشور حجت السلام شیخ علی طیبی بوده است. روحانی که ازقبل از انقلاب در حوزه های علمیه قم جزء یاران امام بوده است و در اکثر مبارزات مردمی در قم و استان مازندران و گلستان حضور داشته اند.

وفرصتی پیش آمد تا به مناسبت سی و هفتمین سالگرد انقلاب اسلامی  خدمت این روحانی وارسته که دارای آسیب جسمی ولی  دارای ذکاوت دینی و اجتماعی وفرهنگی بالایی می باشد و هنوز مرجع بسیاری از یاران انقلاب می باشد و هراز گاهی افرادی بصورت فردی و گروهی چه از مسئولین نظام چه مردم استان و شهرستان به حضور وی می رسند و ازبیانات وی بهره مند می شوند.

84156436603862939398

شهید حمزه طیبی شهید مبارزات انقلاب اسلامی در شهرستان کردکوی

وی ضمن استقبال گرم و شایسته از ما در باره حال هوای انقلاب در سال ۵۷ در محل زادگاهش شهرستان کردکوی و استان از نحوه شهادت  شهیدحمزه طیبی در مبارزات  انقلاب اسلامی شهرستان کردکوی  جویا شدیم.

حجت السلام  شیخ علی طیبی در ابتدا علل موفقیت و پیروزی انقلاب اسلامی در سال۵۷ را رهبری امام خمینی .وحدت مردم مسلمانان و روحانیت در خط مقدم انقلاب بیان کرد .

وی در باره حضور در مبارزات انقلابی خود در قبل و بعد از انقلاب اظهار کرد:بنده  قبل از پیروزی انقلاب اسلامی اطلا  عیه های حضرت امام را ازنجف به قم تهیه می کردم و آنرا در  قم ودر استانها بخصوص  در استان مازندران تقسیم می کردیم .

وی ادامه داد:در دوران انقلاب تشکلهای انقلابی و مذهبی را شکل می دادیم و در دوران بعد از انقلاب به بازسازی فضای شهر ومنطقه . همچنین حضور در میادین نبرد جنگ تحمیلی بوده است.

حجت السلام علی طیبی سپس در باره اولّین شعار انقلابی مردم شهرستان بیان کرد : مردم برای اوّ لین بار در تشییع جنازه شهید حمزه طیبی  شعار این هست سند جنایت پهلوی در سطح شهرستان سر دادند .

وی در باره نحوه شهادت شهید حمزه طیبی اظهار داشت : حمزه طیبی از جوانان فعال انقلاب اسلامی بوده و تبعیت خوبی از روحانیت داشته ضمن اینکه وی از یک خانوداه متدین وانقلابی و مذهبی بوده است در انقلاب نقش به سزائی داشته است .

وی ادامه داد:در دهم دی ۵۷هنگامی شهید حمزه طیبی بعلت درد دندان به دندانپزشک مراجعه کرد و از آنجا از همین کوچه ای که بنام وی درج شده است می رفت از پشت  از سوی یکی از دژخمیان رژیم پهلوی که از قبل شهید را مورد شناسائی قرار داده بود با تیر هدف قرار داد و به شهادت رساند.

وی در باره برنامه های بعد از شهادت شهید طیبی  ابراز داشت : ما جنازه شهید حمزه طیبی را از بیمارستان ۵آذر فعلی تحویل گرفیم و لی از ما تعهد گرفتند که تشییع جنازه انجام نگردد ولی از قبل مرد م در ابتدابی ورودی شهر حضور داشتند و بلافاصله تشییع جنازه عظیمی انجام شد

حاج آقا طیبی در ادامه  ابراز داشت : در آنجا برای اوّلین بار شعار این هست سند جنایت پهلوی و شعار می کشم می کشم آنکه برادرم کشت را سر دادند و دژخیمان شاه در آنجا برای  اوّلین بار مقابله بااین تشییع جنازه با شکوه  از مسلسل تیربار استفاده کردند.

حادثه تاریخی ترور ۳تن ازدژخیمان شاه بجای شهادت حمزه طیبی در شهرستان

وی در باره حادثه تاریخی ترور ۳تن ازدژخیمان شاه بجای شهادت حمزه طیبی در شهرستان  که زبانزد استانی و کشوری شده بودافزود: در شب قبل انقلابیون در محلی جمع شدند وهم قسم شدند که به جای شهادت این شهید  شبانه می خواهند به مامورین شاه بتازند و اینکار را نیز کردند و شبانه به سپاه شاه تاختندو ۳نفر از نیروهای رژیم شاه را ترو رکردند که بعدا متوجه شدند که عامل شهادت شهید حمزه طیبی در آن لیست نبوده است و انقلابیون هم قسم شدند که آنانکه از اسلحه استفاده کردند در این ترور دژخیمان شاه هرگز نباید نامشان افشاء شود که الان نیز بعد از گذشت ۳۷ بهار از انقلاب اسلامی  اسامی آن انقلابیون اعلام نشده است .

 

IMG_6992شهید+حمزه+طیبی

حجت السلام طیبی از نکات برجسته تشییع جنازه شهید حمزه طیبی اظهار داشت : به هنگام خروج جنازه شهید که از آمبولانس پیاده شد رئیس پاسگاه  ژاندارمری که فردی بنام یازرلو بوده است و گرایش کمونیستی داشت به احترام این شهید لحظه ای سر خود را برتابوت شهید گذاشت و گریه کرد .

وی ادامه داد : و این وضع را به نفع انقلابیون کرد .ودر روز جهلم شهید آیت الله فاضل داماد آیت کوهستانی که رئیس حوزه علمیه بابل بوده است برای سخنرانی دعوت شدند .

وی تصریح کرد:البته بعدا قاتل شهید حمزه طیبی شناسائی شد و در اوائل انقلاب پس از محاکمه در دادگاه انقلاب به سزای اعمال خود رسید.

مسئولین از آرمان امام خمینی  محرومین و مستعضعفین و کوخ نشینان  پاسداری کنند

حجت السلام شیخ علی طیبی در خاتمه از مردم و جوانان خواست راه امام را ادامه بدهند و وصیتنامه امام و شهدا را مطالعه کنند واز آرمان امام خمینی که محرومین و مستعضعفین و کوخ نشینان بوده اند پاسداری کنند و ازشهدای حرم و رزمندگان که در لبنان و فلسطین و سوریه می جنگند حمایت کنندو از مسئولین و مدیران خواست که آنچه فرمان و آرمان امام خمینی (ره) بوده است حمایت کنند و از آن فاصله نگیرند.

 

برزگرفرماندار کلاله و رئیس ستاددهه فجر در نشست خبری با گروه خبر فجر گلستان

برزگرفرماندار کلاله و رئیس ستاددهه فجر در نشست خبری با گروه خبر فجر گلستان: افتتاح۵۴ پروژه عمرانی و اقتصادی بااعتبار بالغ بر بیش از۲۳ میلیارد تومان در دهه فجر

البرز گلستان/برزگرفرماندار کلاله و رئیس ستاد دهه فجر کلاله در نشست خبری با گروه خبر فجر استان گلستان با اعلام برنامه ستادهای شهرستانی دهه فجر در سالن جلسات شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی استان با تبریک فرارسیدن ایام الله دهه فجر گفت: امسال بیش از ۳۰۰ برنامه در بخش های مختلف از جمله نواختن زنگ انقلاب، غبار روبی مزار شهدا، رژه ۲۵۰ تراکتور در شهر فراغی، یادواره شهدای انقلاب و مدافع حرم، همایش انقلاب و سبک زندگی، همایش تقریب مذاهب با رویکرد نقش زنان در وحدت، برنامه ۱۰ شب در ۱۰ مسجد، کرسی های تلاوت قرآن، نشست های بصیرتی، نمایش فیلم های انقلابی، مسابقات ورزشی و فرهنگی هنری، دیدار با خانواده معظم شهدا و ایثارگران، ویزیت رایگان در مناطق محروم، جنگ شادی با حضور طنزپردازان کشوری و … در سطح شهرستان اجرایی می شود.
وی با اشاره به اینکه ۵۴ پروژه عمرانی و اقتصادی در دهه فجر به بهره برداری می رسد، افزود: اعتبار این پروژه ها بالغ بر ۲۳ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان است که ۴۳ پروژه با اعتبار بیش از ۱۷ میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان افتتاح و ۱۱ پروژه با اعتبار ۳ میلیارد و ۶۴۵ میلیون تومان کلنگ زنی خواهد شد.
رئیس ستاد دهه فجر انقلاب اسلامی کلاله بیان کرد: ۴۷ پروژه عمرانی افتتاح و کلنگ زنی می شود و ۷ پروژه اقتصادی نیز در این ایام به بهره برداری می رسد.
وی به تعدادی از این پروژه های شاخص هم اشاره کرد و گفت: سیلوی ۲۰ هزارتنی ذخیره گندم، طرح هادی روستای مالاشیخ، ۴۰ واحد مسکونی و بهسازی آسفالت معابر شهری از جمله پروژه مهم قابل بهره برداری است.
فرماندار کلاله با اشاره به کلنگ زنی پروژه ها در ایام دهه فجر اعلام کرد: ۳ مرکز بهداشتی درمانی، آغاز عملیات اجرایی مرکز سل و جاده های بین مزارع از جمله پروژه هایی است که در ایان ایام کلنگ زنی می شود.

امیر سرتیپ دوم معمار باشی فرمانده  لشگر 30گرگان

امیر سرتیپ دوم معمار باشی فرمانده  لشگر 30گرگان:برگزاری بیش از 100 برنامه فرهنگی و ورزشی و ارزشی و معنوی در ایام دهه فجر کمیته نیروهای مسلح

 البرز گلستان/امیر سرتیپ دوم معمار باشی فرمانده قرار گاه عملیاتی لشگر 30گرگان به همراه امیر میر نقی جانشین لشکر و سرهنگ اثنی عشر فرمانده تیپ 23 امرور ظهر در مصاحبه مطبوعاتی با اصحاب رسانه شرکت کردند و ضمن تبین برنامه های ایام دهه فجر استان که مدیریت کمیته نیروهای مسلح به عهده ایشان می باشد اهم برنامه ها را تشریح نمودند.

امیر معمارباشی در ابتدا ضمن بیان اهمیت انقلاب اسلامی و وضعیت نیروهای مسلح در قبل و بعد از پیروزی انقلاب اسلامی را مرهون حضور رهبری و روحانیت متدین ومردم دانست و اظهار کرد: با گذشت  حدود 37 سال از انقلاب اسلامی  ارتش جمهوری اسلامی توانست حسن اعتماد حضرت امام و مقام معظم رهبری را جلب کند.

وی سپس تصریح کرد: ما اگر می خواهیم قدر امنیت را بدانیم باید از مردم سوریه و عراق و یمن و ترکیه بپرسیم.

فرمانده قرارگاه عملیاتی لشکر 30گرگان در باره نقش و حضور نیروهای مسلح در انتخابات آتی بیان داشت: نیروهای مسلح با حضور 100درصدی خود در پای صندق های رای  مشت محکمی بر دهان استگبار جهانی می کوبند.

امیر معمار باشی در باره حضور مسئولین کشور در پای میز مذاکره  ونقش نیروهای مسلح خاطر نشان کرد" با دست به دست دادن نیروهای مسلح کشور مسئولین سیاسی نظام پای میز میز مذاکره نشستند تا این وضعیت خوب برای کشور ما بوجود آمد.

وی باره حضور نیروهای مسلح در ایام دهه فجر اظهار کرد: نیروهای مسلح سرافراز همراه با تمامی ملت در این برنامه ها حضور پررنگ و شایسته خواهند داشت.

وی اهم برنامه های کمیته نیروهای مسلح را برگزاری بیش از 100 برنامه فرهنگی و ورزشی و ارزشی و معنوی در ایام دهه فجر و حضور رزم نوازان تیپ 230 و حرکت موتور سواران مسلح تا گلزار شهدا امام زاده عبدالله و غبار روبی مزار شهدا و انجام مسابقات متنوع ورزشی در سطح نیروهای مسلح و جشنواره حضرت علی اکبر جهت تجلیل از سربازان عزیزو برنامه شب شعر نامبرد

 وی همچنین استفاده از پیشکسوتان نیروهای مسلح خصوصا ارتشیان دلاور جهت بازگویی خاطرات خوب و ارزشمند خود از ایام انقلاب اسلامی  را از دیگر برنامه های کمیته نیروهای مسلح دهه هجر استان گلستان نام برد.

 

 

سردار مومنی جانشین ناجا:نیروی انتظامی از صفر مرز تا عمق شهرها به دنبال تامین امنیت انتخابات است

سردار مومنی جانشین فرمانده نیروی انتظامی کشور در گلستان:نیروی انتظامی از صفر مرز تا عمق شهرها به دنبال تامین امنیت انتخابات است

البرز گلستان/سردار اسکندر مومنی جانشین فرمانده ناجا امروزدر محل ستاد فرماندهی استان گلستان به اتفاق سردار میرفیضی فرماندهی انتظامی گلستان  در جمع اصحاب رسانه استان گلستان حضور پیدا کرد 

در این نشست خبری سردار مومنی در باره امنیت انتخابات  با بیان اینکه وظیفه نیروی انتظامی برقراری امنیت انتخابات است تا مردم در بستر امن و ارام در تعیین شرنوشت خود شرکت کنند تا انتخابات باشکوهی برقرار شودبیان داشت:برای اولّین  بار است که در کشور انتخابات مجلس شورای اسلامی و مجلس خبرگان رهبری همزمان برگزار می‎شود و این وظائف را مضاعف می کند

 جانشین فرمانده ناجاتصریح کرد : برای تامین امنیت انتخابات نیروی انتظامی یک قرارگاه بنام قرار گاه امنیت انتخابات با کمیته های مختلف با حضور همه پلیسهای   کشور اهم از  پلیس امنیت و آگاهی وپیشگیری و مرز بانی  پلیس امنیت پلیس راهنمایی رانندگی تشکیل شدتا امنیت انتخابات را بطور کامل برقرار کند .

جانشین فرمانده ناجابا بیان اینکه این قرارگاه هم اکنون فعالیت خود را آغاز کرده است، گفت: از صفر مرز تا دل شهرها نیروی انتظامی به دنبال تامین امنیت انتخابات است.

وی افزود:نیروی انتظامی همه ظرفیت درون‌سازمانی خود و همچنین همکاری و هماهنگی با دیگر دستگاه‌های امنیتی و انتظامی و نیروهای مسلح را بسیج کرده و قرارگاه تأمین امنیت انتخابات را تشکیل داده است.

سردار مومنی در راستای مشارکت مردمی در کشور اعلام کرد:بیش از ۵۰ هزار پلیس افتخاری در راستای مشارکت مردمی همکاری میکنند

وی افزود: رویکرد ما پلیس اجتماعی با امنیت مردمی است و در این راستا به دنبال افزایش بستر مردم محوری هستیم.

جانشین فرمانده ناجا در باره مهمتر ین دغدغه مردم اظهار داشت: در چند سال گذشته در تمام نظر سنجی‎ها مهمترین دغدغه مردم در حوزه مواد مخدر بود ولذا این موضوع در راس اولویت نیروی نتظامی قرار دارد.

سردارمومنی با بیان اینکه ۲۰ درصد کشفیات مواد مخدر افزایش پیدا کرده است، گفت: اقداماتی در راستای جلوه‎های خیابانی آغاز کردیم که از تهران شروع شده است و این اقدامات در راستای جمع آوری معتادین در یک دهه گذشته بی سابقه بوده و تاکید دارم متولیان  مراکز بازپروی ظرفیت لازم را برای این امر فراهم کنند.

سردارمومنی به افزایش مبلغ جرایم در راهنمایی و رانندگی اشاره کرد و گفت: در کشور بیش از ۹۰ درصد رانندگان مقررات را رعایت می‎کنند و این جرایم برای ۱۰ درصد افراد متخلف جامعه است.

وی افزود : موضوع اعتیاد یک بیماری بازگشت ناپذیر است وهمه  کمک کنند تولید معتاد در کشور صورت نگیرد.

وی ابراز داشت: در گذشته سالانه ۲۸ هزار نفر با وجود ۷ میلیون خودرو در کشور جان خود را در این حوادث از دست می دادند، اما این آمار امروزه ۱۷ هزار نفر با وجود ۱۸ میلیون خودرو است و امید داریم روزی برسد تا شاهد فوت هموطنان در حوادث رانندگی نباشیم.

درخواست بازنشستگان حقوق دیروزی‎ها را با امروزی‎ها یکسان کنید

جعفری مدیر صندوق بازنشستگی گلستان در نشست کانونهای بازنشستگی استان: درخواست بازنشستگان حقوق دیروزی‎ها را با امروزی‎ها یکسان کنید

 

البرز گلستان/ نشست ماهانه کانونهای بازنشستگی کشوری امرروز صبح با حضور جعفری مدیر صندوق بازنشستگی گلستان و گلریز مدیر خانه مهر و مدیران کانونهای بازنشستکی ادارات کل  و اصحاب رسانه در سالن اجتماعات خانه مهر برگزار گردید.

جعفری مدیر صندوق بازنشستگی گلستان در ابتدا ضمن قدردانی از مدیران کانونهای بازنشستگی استان ایجاد اتحادیه کانونهای بازنشستگی را یکی از راههای رسیدن به اتحاد و وحدت و یک صدایی بجای چند صدائی دانست.

وی همچنین ضمن بیان اینکه مدیران صندوق بازنشستگی کشور شدیدا به دنبال احقاق حقوق  بازنشستگان هستند بیان داشت : در آمد صندوق ۱۲۰۰میلیارد تومان است و حقوق  بازنشستگان ۱۷۰۰میلیارد تومان

وی تصریح کرد: کسری صندوق به مبلغ ۳۴۰۰میلیارد تومان مشخص شده است.

مدیر صندوق بازنشستگی گلستان با بیان اینکه میانگین حقوق بازنشستگان  یک میلیون و ۲۶۲ هزار تومان است، گفت: در هنگام بازنشستگی و در حکم بازنشستگی نوشته می‎شود که شما به افتخار بازنشستگی نائل شدید آیا امروز بازنشستگی افتخار است اما امروز ۷۰درصد از کارمندان از اینکه بازنشسته می شوند راضی نیستند..

جعفری با بیان اینکه بازنشستگان ۷۶ درصد قدرت خرید خود را از دست دادند، گفت: خوشبختانه علی رغم همه مشکلاتی که دولت دارد و با توجه به تحریم‎ها دولت پذیرفته است که در سال آینده حقوق بازنشستگان زیر یک میلیون و ۵۰۰ هزار تومان را ۲۰ درصد و به بالا را ۱۲ درصد افزایش دهد.

وی تصریح کرد: متوسطه میانگین حقوق بازنشستگان استان گلستان مطابق تورم نیست و می بایست بر اساس قانون این حقوق بر اساس نرخ تورم باشد.

وی یادآور شد: صندوق بازنشستگان امروز با ۳ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان کسری رو به رو است و دولت به دنبال این است که از محل درآمدهای شرکت‎های وابسته به صندوق بازنشستگان جبران کنند که با توجه به تحریم‎های ضالمانه این مهم امروز محقق نخواهد شد.

جعفری مدیر صندوق بازنشستگی گلستان  با بیان اینکه یکی از راههای حل مشکل بازنشستگان  در بحث حقوق این می باشد که حقوق  دیروزی‎ها را با امروزی‎ها یکسان کنید

 

سردار حیدری جاشنین نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی :امروز نیروهای مسلح ما به معنای واقعی کلمه به اقتد

البرز گلستان/امیر کیومرث حیدری جانشین نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در مراسم تودیع و معارفه فرمانده لشکر ۳۰ پیاده گرگان اظهارکرد: صراط مستقیم یکی از بزرگترین نعمت هایی است که خداوند به ما داده و آن همان ولایت فقیه است.

وی ادامه داد: هرنعمتی که خداوند به ما داده است شیوه سپاس گذاری خاص خود را دارد و اطاعت و همراهی و حرکت به موقع همراه ولی دستورالعمل شکرگزاری آن است.

جانشین نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در ادامه تصریح کرد: دنیای اسلام با ولایت معنی پیدا می کند و هرجا ولایت باشد تاثیرگذار خود را نشان می دهد .

وی در ادامه با اشاره به انقلاب های مختلفی که در اطراف ایران بعد از بیداری اسلامی اتفاق افتاده است ، گفت: اکثر این انقلاب ها بعد از پیروزی از مسیر منحرف شده اند و گاهی جای انقلابی ها مستکبرین عوض شده است و انقلابی ها امروز در زندان هستند .

امیر حیدری در ادامه تاکید کرد: تنها تفاوتی که انقلاب اسلامی ایران با دیگر انقلاب ها دارد وجود ولایت است که اگر ما ولایت فقیه را نداشتیم قطعا تمایلات سیاسی و گروهی و حزبی ما را از مسیر اصلی انقلاب منحرف می کردند .

وی در ادامه با اشاره به اقتدار ایجاد شده توسط جمهوری اسلامی اشاره کرد و تصریح کرد: اگر ما امرز این اقتدار را نداشتیم صدها شبکه ماهواره ای به صورت شبانه روزی برعلیه ما سخن پراکنی نمی کردند و همچنین نسبت به برنامه هسته ای و همچنین برنامه های فرهنگی ما اینگونه واکنش نشان نمی دادند .

حیدری تاکید کرد:باید قدر این اقتدار که ثمره خون ۴۸ هزار شهید ارتش جمهوری اسلامی و شهدای سپاه پاسداران و بسیج و … است بدانیم و پشت سر رهبری آهسته و پیوسته حرکت کرده و رهرو اهداف شهداء باشیم.

جانشین نیروی زمینی کشور ۳ عنصر ولایت فقیه ، مکتب عاشورا و همراهی ملت بصیر را راه به دست آوردن اقتدار دانست و تصریح کرد: مادامی که ملت بصیر ما پشت سر ولایت فقیه حرکت کنند از اقتدار ما کاسته نخواهد شد .

وی با بیان اینکه امروز دشمن می خواهد اسلام امریکایی را در منطقه حاکم کند ، گفت : اسلام امریکایی همان اسلام آل سعود و آل خلیفه و .. است که امام خمینی با آن مبارزه می کرد و این اسلامی است که کاری با کسی ندارد و می خواهد به اتفاقات دینا کاری نداشته باشد.

امیرحیدری در ادامه به پیشرفت های مختلفی که در کشور ایجاد شده است اشاره کرد و افزود : امروز ما به آن توانمندی رسیده ایم که آن چه از تجهیزات و نیاز نظامی خود را تولید کنیم که این خود در جهت اقتدار آفرینی و افزایش اقتدار کشور نقش مهمی دارد.

وی  در ادامه گفت : اگر دشمن اقتدار نظام جمهوری اسلامی ایران را درک نکرده بود به ما رحم نمیکرد و به کشور حمله می کرد با این شرایطی که در کشور های منطقه حضور نظامی دارند و می توانند از امکانات آنها استفاده نمایند.

جانشین نیروی زمینی ارتش در ادامه به اعدام مظلومانه شیخ نمر در عربستان اشاره کرد و گفت : نظام مستکبر سعودی نتوانست روشنگری های این روحانی مبارزه را تحمل مکند و از افشاگری های شیخ نمر هراسان بود.

وی ادامه داد : آل سعود تا آن حدی از این روحانی مبارز می ترسید که حتی وی را در گمنامی به خاک سپرد تا آرامگاهش محلی برای گردهمایی  و بزرگداشت گرفتن نشود.

امیر منصور خمری فرمانده لشکر30گرگان:همیشه سعی کردم برای مردم و درکنار مردم برای رضای خدا کارکنم

البرز گلستان/امیر منصور خمری در مراسم تودیع خود که پیش از ظهر دوشنبه در تالار فخرالدین اسعد گرگانی برگزار شد، در جمع مقامات کشوری، لشکری و استانی در رابطه با عملکرد خود در مدت خدمت به نظام گفت: در طول دوران خدمتم بینش و تفکرم به راین اساس بود که تمام زمینه‌های تردید را در سازمان از بین ببرم و با نوآوری، روش‌های جدیدی را در رسیدن به این هدف تعریف کنم.

خمری افزود: همزمان با راهبردها، ساختارها و شایستگی‌های جمعی و فردی را با همسو کردن فرهنگ‌های مختلف کارکنان مدنظر داشتم.

ارشد نظامی آجا در استان های گلستان و مازندران درادامه گفت: اعتقاد من بر این بود که نوآوری را به عنوان بخشی از سیستم ارزیابی عملکرد برای خود و همکارانم قرار دهم و تأثیر اقدام جدید و نوآورانه را، بر محیط سازمان و مأموریت‌های محوله در چارچوب قانون و مقررات مستند سازی کنم.

خمری تصریح کرد: تمام تلاش خود را به کاربستم تا با درک تأثیر نوآوری در سازمان زمینه آموزشی، عملی و اجرایی آن را در تیم‌های با انگیزه و علاقمند اجرایی کنم.

فرماندهی سابق قرارگاه عملیاتی لشکر ۳۰ افزود: در سازمان با استفاده از پیشنهادها وانتقادات ایده‌های جدیدی را ایجاد کردم و با تشویق افراد، فرصت‌ها و قابلیت‌های جدید را شناسایی و آن را در کنار برنامه‌های مصوب برای تحول سازمان عملی کردم.

منصور خمری اظهارکرد: من افتخار می‌کنم که با کمک همکارانم کانون توجه سازمان را از تفکر ساختاری به تفکر فرآیندی که کارکرد بخش‌های مختلف را شامل می‌شود، عملی کردم.

وی با بیان اینکه ارتقاء مهارت‌ها و بهبود قابلیت‌های همکارانم برکسی پوشیده نیست، گفت: در فرآیند مدیریتی خود در دو حوزه ثبات و دگرگونی حداکثر توجه را داشته‌ام و در بخشی از سازمان به پیشواز ثبات سازنده و دگرگونی‌های تدریجی رفته‌ام.

امیر خمری تصریح کرد: داشتن برنامه‌های راهبردی متناسب با سازمان به ‌طور جدی و سعه صدر با مشارکت همه کارکنان در رده‌های مختلف به طور مستمر در برنامه‌ها و اهدافم بوده است.

وی با اشاره به اینکه تشکیل کانون تفکر یکی از ارزشهای والایی سازمانی در هر سیستم است، گفت: تمام تلاشم بر این بود تا با توجه به رهنمودهای فرماندهی معظم کل قوا در جهت حاکم بودن ارزشهای اسلامی، روحیه طراوت دینی، عدالت، انضباط و اخلاق و آمادگی یگان در پاسخگویی به مأموریت‌ها را با کنترل شاخص‌های کمی و کیفی برای تحقق برنامه‌های سازمان سرلوحه کارم قرار داده‌ام.

ارشد آجا در گلستان و مازندران در پایان خود را سرباز ولایت خواند و گفت: در استان‌های خراسان شمالی، گلستان و مازندران تمام سعی خود را برای خدمت به مردم به کار گرفته‌ام و بعد از این به عنوان سرباز ولایت در خدمت کشورم هستم.

همچنین در این مراسم امیرجهانشاهی فرمانده قرارگاه شمال شرق نیروی زمینی ، امیر خرداد حکیمی فرمانده دانشگاه امام خمینی نوشهر ، سرهنگ پاسدار حسین کریمی جانشین سپاه نینوا ، سردار میرفیضی فرمانده انتظامی استان گلستان ، حسن صادقلو استاندار گلستان و جمعی از مدیران و اعضای شورای تامین گلستان نیز حضور داشتند .

در این مراسم ضمن تقدیر از عملکرد و فعالیت امیرخمری، سرهنگ محمد غفاری، به عنوان سرپرست فرماندهی قرارگاه عملیاتی لشکر ۳۰ معرفی شد.

دبیر اتحادیه خبازان و قنادان شهرستان کردکوی :فروش هرگونه نان سنتی  و صنعتی فاقد مشخصات بهداشتی ممنوع

گلستان غرب/ علیرضا عرب دبیر اتحادیه خبازان و قنادان  شهرستان کردکوی در تماسی با خبرنگار ما اعلام نمود عرصه و فروش هر گونه نان سنتی در غیر از نانوایی ها ممنوع می باشد و شامل جرائم خاص خودش می شود متن اطلاعیه به شرح زیر می باشد:

رسولی رئیس ارشاد کردکوی:برگزاری نمایشگاه کتاب برای اولین بار در شهرستان کردکوی با  تخفیف ٥٠%

البرز گلستان / سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی شهرستان کردکوی،  با حضور اعضاء شورا در سالن جلسات دانشگاه پیام نور برگزار گردید .

 رسولی ریاست اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی در ابتدای جلسه بیان داشت:  محوریت جلسه با موضوع کتاب و کتابخوانی می باشد . ایشان همچنین در خصوص دستور جلسه دوم یعنی برگزاری نمایشگاه کتاب در شهرستان نیز توضیحاتی ارائه دادند . ایشان اظهار داشتند با توجه به اینکه این نمایشگاه برای اولین بار با چنین شرایطی ( تخفیف ٥٠% و به مدت یکماه ) در شهرستان برگزار می گردد از اعضای جلسه خواستند که در برگزاری این نمایشگاه و اطلاع رسانی به جامعه هدف خود و  حضور در مراسم افتتاحیه این نمایشگاه همراهی و همکاری لازم را داشته باشند . رسولی همچنین در خصوص دستور جلسه سوم که تشکیل ٤ کارگروه تخصصی بوده است توضیحاتی ارائه دادند و قرار شد جلسه جداگانه ای با مسئول کارگروه ها جهت ارائه ابلاغ و توضیحات تکمیل تر داشته باشند . سپس سلیمی رئیس اداره کتابخانه در باره ( بررسی و پیشنهادات در خصوص تشویق شهروندان به مطالعه )  داشت: تمام مشکلات و آسیب های اجتماعی که درگیر آن هستیم ناشی از عدم آگاهی و مطالعه می باشد .

وی سپس ادامه داد: باید زیرساختهای لازم برای کتابخانه ها ایجاد گردد تا زمینه تشویق و ترغیب برای مطلاعه ایجاد گردد . سلیمی افزود میزان فضای موجود به ازای هر ١٠٠ نفر ٨ متر می باشد در صورتی که این فضا برای شهرستان زیر یک متر می باشد . و به ازای هر نفر ٤ جلد کتاب باید موجود باشد که در این شهرستان کمتر از یک جلد کتاب می باشد . همچنین در خصوص ساخت کتابخانه مرکزی و طولانی شدن مراحل ساخت به دلیل نبود بودجه اشاره نمودند .

سپس احمدی معاون فرماندار شهرستان  با اشاره به برخی از مصوبات شورای فرهنگ عمومی گفت: یکی از مصوبات مهم این جلسه که در راستای اشاعه فرهنگ کتابخوانی و فراهم نمودن زمینه های مشارکت حداکثری مردم در انتخابات و همچنین فراهم سازی زمینه های آشنایی مردم به قانون انتخابات مقرر گردید یک دوره مسابقات کتابخوانی تحت عنوان کتاب، قانون و انتخابات در سطح شهرستان برگزار گردد و به نفرات برگزیده جوایز نفیسی اهدا گردد.

مراسم افتتاحیه نمایشگاه کتاب 14دی ساعت 10صبح با حضور مسئولین در شهرستان کردکوی مکی باشد.

شنیده ها و شایعات انتخابات گلستان و غرب گلستان دیماه 94

شایعات نمی تواند معیار تصمیم گیری باشد. اما می تواند معیاری برای بررسی و تحلیل  باشد. بر اساس شایعات عمل نکنید. اما بر اساس شایعات تحلیل کنید.

-شنیده شده است بعداز ثبت نام کاندیدا بعداز بررسی تعیین صلاحیت اولیه  انتخابات توسط هئیت اجرایی اسناد به  هئیت نظارت شهرستان تحویل می شود.

 -شنیده شده است رمضانعلی خواجه از مدیران باسابقه آموزش و پرورش و فرهنگی که دارای تالیفات مختلفی می باشد جلسات مختلفی با قشرهای فرهنگی و دانشگاهی  در روستاهاو شهر  کردکوی داشته است وی از نیروهای اصلاح طلب منطقه با مشی اعتدال می باشد.

- شنیده شده رحمت الله جلالی که دور قبل در انتخابات مجلس مجلس شرکت کرده بود جلسات مختلفی بانیروهای قبلی خود داشته همچنین وی از مقبولیت مردمی نیز در قشر مردمی برخوردار است. و از اصولگرایان معتدل می باشد.

- شنیده شده است عبدالرضا ساور که زمانی معاون وزیر ورزش و جوانان کشور بوده است در این دوره زودتر کار خود را شروع کرده و توانسته ایستگاهی نقاطی را برای خود جلب کند. وی از اصولگرایان معتدل می باشد.

شنده شده است دکتر سید چواد حجازی که مدتی معاون پشتیبانی دانشگاه علوم پزشکی استان بوده است با همیاری یکی از شهرداران سابق کردکوی در این شهر درحال رایزنی می باشد.و جلسات معتدی در بندرگز و کردکوی داشته است .

- شنیده شده است یکی از کاندیداهای به هنگام ثبت نام افرادی را همراه خود برای مشایعت داشته است که از نگاه اجتماعی باعث ضربه به اوشده است.

-شنیده شده است رضا سعدی و شیخ احمدی صالحی از طیف اصلاح طلب معتدل در حال رایزنی در منطقه بندر گز و کردکوی می باشند ضمن آنکه رضا سعدی قبلا نیز یک دوره در انتخابات شرکت کرده و شیخ احمد صالحی نیز از روحانیونی می باشد که هم در بندرگز و هم در کردکوی نفوذی دارد.

-شنیده شده است که اسماعیل تیموری که از جوانترین کاندیدهای ثبت نام کننده در انتخابات مجلس می باشد اعلام نمود هرگوئه تشابه اسمی و قرابت وی با دیگران در منطقه کردکوی را رد کرده واعلام نموده که بنده اسماعیل تیموری عبدالهی می باشم وی همچنین  اعلام نموده تا پایان انتخابات استوار و باصلاحبت در این عرصه خواهد ماند.

- شنیده شده است که کنارگیری یک مرتبه عبدالحکیم فیروزی و کاندیداتوری وی برای فرمانداری بندرترکمن باعث استرس و ترس بعضی از رقبای وی شده است. وی تاکنون از کاندیدای خاصی حمایت نکرده ودر دوره قبل تا مراحل انتخاب پیش رفته بود.

-شنیده شده است با توجه به کناره گیری فیروزی قورلی زاده فضای باز تری را برای خود ایجاد کرده و با همکاری ناز محمد ولی پور نماینده اسبق مجلس در حال رایزنی و جلسات فشرده و متعدد در منطقه ترکمن صحرا می باشد.

-شنیده شده است دو نفر از نمایندگان قبلی مجلس در منطقه ترکمن صحرا بدنبال ایجاد اتحاد در آن متطقه در روستاها در حال رایزنی می باشند .

- شنیده شده است بدنبال بحث رکود درمانی در یکی از شهرستانها غرب گلستان توپ عدم حمایت از این بیمارستان به گردن نماینده افتاده است .

-  شنیده شده است مهران شکیبایی در گمیشان بدنبال دریافت رای حداکثری در گمیشان می باشد و بخاطر همین بیشتر فعالیتهای خود را در آن منطقه زوم می کند.

-شنیده شده است حبیب مازندرانی یکی از کاندیداها از حوزه شهرستان کردکوی که از مدیران صداو سیما بوده است در حال رایزنی و ایجاد تعامل با افراد و گروههای مختلف می باشد.

 - شنیده شده است شیخ طاهر ربانی سفیر ایران در واتیکان که در تهران برای حوزه غرب گلستان ثبت نام نموده است جلسات متعددی در سطح غرب استان داشته است و دیدارهای با ائمه جمعه غرب گلستان داشته است و جلسه ای نیز در بندر گز در شهرک جمال که بیش از 70درصد از حاضرین در جلسه ازطرفداران یکی از کاندیداها می باشد. داشته است.

-شنیده شده است حضور ربانی معادلات در سطح منطقه  بندرگز را تغییر می دهد.

- شنیده شده است اکثر کاندیداهای مجلس در غرب گلستان این هفته  در نماز جمعه های غرب استان حضور فعال داشتند.

 

 

 

 

برگزاری شورای آموزش وپرورش در شهرستان کردکوی با نگاه ویژه به بخش فنی و حرفه ای

البرز گلستان/هفتمین جلسه شورای آموزش وپرورش شهرستان کردکوی درمرکز فنی و حرفه ای شهرستان

کردکوی برگزار شد. 

این جلسه با حضور احمدی معاون فرماندار، بیدلی مدیر آموزش و پرورش ،بسطامی شهردار،مهندس رمضانی رییس مرکز فنی و حرفه ای ،دکتر نجفی رییس دانشگاه پیام نور ،زارع رییس اداره فنی و حرفه ای استان گلستان ،افتخاری عضو هئیت مدیره و نائب رئیس خانه مطبوعات استان، ساورعلیا رییس شبکه بهداشت و درمان ،مدیران مدارس فنی و حرفه ای ودیگر اعضاء اصلی و مدعو برگزار شد.

حسین احمدی معاون فرماندار  پیرامون مباحث توسعه شهرستان واقدامات لازم در جهت تسریح اشتغال و روحیه علاقه و عشق به کار صحبت کرد.

سپس زارع رییس اداره فنی و حرفه ای آموزش و پرورش پیرامون خط مشی ها و نظام ارتقاء مباحث فنی و حرفه ای و تغییر رویکرد خانواده ها سخن گفت.

بیدلی نامنی مدیر آموزش و پرورش پیرامون دستور جلسه و اقدامات انجام شده درخصوص اجرای مصوبات گذشته سخن گفت. مهندس رمضانی رییس مرکز فنی و حرفه ای ضمن خیر مقدم گویی، پیرامون معرفی حوزه کاری خویش و مرکز فنی حرفه ای شهرستان ،پتانسیلها و میزان آموزش سالانه و جایگاه استانی وفعالیتهای در حال انجام مرکز سخن گفت.

همچنین  نجفی رئیس دانشگاه پیام نور شهرستان  با رویکرد جامع با طرح سوال پیرامون جایگاه فنی حرفه ای دراستان و کشور و جایگاه آموزش عالی و با ارائه آمار تطبیقی حوزه نظری و جایگاه فنی وحرفه ای نکته نظرات خود را بیان نمود. در ادامه این جلسه بامعرفی مدارس فنی و حرفه ای با پاور پوینت توسط سیده هما عقیلی معاون آموزشی و بیان نظرات مدیران خانم و آقا ی حاضر درجلسه و دیگر اعضاء پیرامون چگونگی جذب دانش آموزان به رشته های فنی ،فرهنگ سازی دراین راستا و رویکر آموزش و پرورش استان گلستان در جذب دانش آموزان به این سمت و سو ادامه یافت.

در پایان مهندس زارع در جمع بندی نکات مطرح شده ضمن بیان خط و مشی های کلی اداره کل آموزش و پرورش استان دورنمای این رشته ها در حوزه فنی و حرفه ای را بیان نمود و با بیان نگاه خوش بینانه به حوزه فنی و حرفه ای را نجات استان از تنگنا های اشتغال زایی را معطوف به بخش فنی و حرفه ای دانست.

شهرستان کردکوی یکی از شهرهای استان گلستان می باشد که دارای جاذبه های دیدنی می باشد

نائب رئیس خانه مطبوعات گلستان در دیدار با خانواده شهید حرم زاهد پور: شهادت مصیبت نیست بلکه یک سعادت

به گزارش خبرگزاری بسیج از گرگان، محمد صالح افتخاری امشب در دیدار اصحاب رسانه استان گلستان با شهید زاهدپور اظهار کرد: شهید زاهدپور از دوستان قدیمی من بود و با هم در جبهه حضور داشتیم.

وی تصریح کرد: شهید زاهدپور به پرواز‎های هوایی با پاراگرایدر علاقهمند بود و حالت بلند پروازانه‎ای داشت و دوست داشت به درایج عالی برسد و شاید شهادت را دنبال می‎کرد.

نائب رئیس خانه مطبوعات گلستان خاطرنشان کرد: شهید زاهد پور باعث افتخار ماست و در شهرستان کردکوی شهید زاهد پور به عنوان یک فرد زاهد و مومن می‎شناسند و این شهید گلچین شده‎ای بود که به مقام شامخ شهادت رسید.

افتخاری خاطرنشان کرد: ماه ها از سال ۵۹ تا ۶۷ در جنگ بودیم شهادت نصیب ما نشد و باعث افتخار ما است که شهید زاهد پور دوست ما به این مقام والا دست پیدا کرده است.

وی با بیان اینکه به عنوان یک نیروی رسانه‎ای آرزو دارم به مناطق سوریه و عراق بروم و مدافع حرم شوم گفت: راه دفاع از حرم دری است که برای مشتاقان وکسانی که آرزوی شهادت دارند باز شده است.

افتخاری بیان داشت: شهادت یک مصیبت نیست و یک سعادت است تا دیروز و در سن ۱۲ سالگی سلاح در دست داشتیم و از کشور دفاع می‎کردیم اما امروز قلم بدست گرفتیم و در جبهه فرهنگی و اطلاع رسانی از کشور دفاع می‎کنیم.

یادواره شهدای گردان حمزه سیدالشهدا لشکر ویژه ۲۵ کربلادر اول بهمن در گرگان برگزار می‎شود

البرز گلستان/محمود خطیر امشب در گفت‎‌وگو با خبرنگاران استان گلستان با بیان اینکه یادواره شهدای گردان حمزه سید الشهدا لشکر ویژه ۲۵ کربلا برای نخستین بار در گرگان برگزار می‎شود، اظهار کرد: در سنوات گذشته این یادواره در شهر قائمشهر برگزار می‎شد.

وی تصریح کرد: یادواره گردان حمزه سیدالشهدا لشکر ویژه ۲۵ کربلا شمال کشور در یکم بهمن سال جاری و در مصلی شهر گرگان با حضور مدعوین و خانواده شهدا برگزار خواهد شد.

دبیر یادواره شهدای گردان حمزه سیدالشهدا با بیان اینکه گردان حمزه سید الشهدا در طول هشت سال دفاع مقدس بیش از ۲۳ سردار و فرمانده شهید به خود دیده ، گفت: در طول هشت سال دفاع مقدس فرمانده‎هان رشیدی چون ناصر بهداشت، یوسف سجودی، مهدی خوش سیرت، محمد علی مالک، صادق مکتبی، حاج جعفر شیرسوار فرمانده این گردان افسانه‎ای شدند و هر یک از این فرمانده‎ها به مقام رفیع شهادت نائل آمدند.

دلاورمردی‎ها و خط‌شکنی‎های گردان حمزه سیدالشهدا در ۸ سال دفاع مقدس زبانزد بود

دبیر یادواره شهدای گردان حمزه سید الشهدا لشکر ویژه ۲۵ کربلا خاطرنشان کرد: دلاورمردی‎ها، جسارت‎ها، خط شکنی‎های این گردان در هشت سال دفاع مقدس زبانزد بود و این گردان در عملیات‎های والفجر مقدماتی، کربلای پنج، کربلای هشت، تک جزیره، کربلای ۱۰ و والفجر ۱۰ حضور داشت و همچنین این گردان از پاسگاه زید و کارخانه نمک حفاظت می‎کرد.

خطیر یادآور شد: استان گلستان از گردان حمزه سید الشهدا لشکر ۲۵ کربلا سردارهای شهیدی چون صادق مکتبی، حجت الاسلام محمد ملک و داود شیخ هدایتی را در راه پاسداری از انقلاب اسلامی و مبارزه با رژیم بعث عراق که تا دندان مسلح بود تقدیم کرده است.

وی بیان داشت: هنوز سخنران این یادواره شهدا به صورت قطعی مشخص نشده است، اما برای برگزاری این یادواره شهدا برنامه‎های متنوعی را دنبال می‎کنیم.

دبیر یادواره شهدای گردان حمزه سیدالشهدا لشکر ویژه ۲۵ کربلا افزود: نشست‎های مختلفی از جمله با سردار ملک و سردار صادقی برای برگزاری این یادواره صورت گرفته است و به دنبال این هستیم با همکاری حفظ آثار و ارزش‎های دفاع مقدس، شهرداری و استانداری و دستگاه‎های اجرایی یادواره‎ای در خور شان این عزیزان برگزار کنیم.

گفتنی است، رزمندگی و مردانگی گردان حمزه سیدالشهدا لشکر ۲۵ کربلا در دفتر تاریخ دفاع مقدس ثبت شده است و این گردان پرتوان که از رزمندگان آن از استان‎های گلستان، گیلان و مازندران بود به نام «شیران شرزه» یاد می‎شود و در طول هشت سال دفاع مقدس ۳۱۳ شهید بزرگوار را تقدیم آرمان‎های امام(ره) و انقلاب اسلامی کرده است.